Teknoloji ve Tasarım dersinin iki temel amacı vardır. İlki hayat boyu
öğrenen, öğrendiğini uygulayabilen, teknoloji ve tasarım süreçlerini hem
kendisi hem de yaşadığı toplum yararına kullanabilen bireyler
yetiştirmek; ikincisi ise teknoloji ve tasarım sürecini anlayabilen,
yorumlayabilen, yönetebilen ve değerlendirebilen teknoloji ve tasarım
okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Bu çerçevede, Teknoloji ve Tasarım
derslerini tamamlamış bireylerin çevresindeki nesne, olay ve olguları
analitik bir bakış açısıyla gözlemleyip yorumlayabilen, problemleri
tanımlayıp yaratıcı ve özgün alternatif öneriler geliştirebilen ve bu
öneriler arasında değerlendirme yapmak suretiyle en uygununa karar
verebilen bireyler olarak yetişmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca teknoloji ve
tasarım ikilisinin hayatın günlük akışına sağladığı katkıların yanında
negatif etkilerinin de var olduğunu bilen, yaptığı teknoloji ve
tasarım ürünlerinde negatif etkileri en aza indirmesi gerektiği
bilincine sahip, teknoloji ve tasarım uygulamalarında etik kurallara
ilişkin farkındalığı kazanmış bireyler yetiştirmek de hedeflenmiştir. Bu
bireylerin gözlemleyen, inceleyen, çevresine duyarlı, insan hayatını
etkileyen problemler karşısında kendisini sorumlu hisseden, analitik
düşünce sistematiğini kullanarak bu sorunlara yenilikçi ve özgün
çözümler önerebilen, öz güvenli ve birlikte çalışabilme becerisine sahip
olması beklenir.
Bunun dışında öğrencilere;
• Teknoloji geliştirme süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmak,
• Tasarım kavramı, türleri ve süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmak,
• Günlük hayatta karşılaştıkları problemlerin çözümüne ilişkin
sorumluluk almalarını ve bu problemlerin çözümünde teknoloji geliştirme
süreçlerini ve tasarım becerilerini kullanmalarını sağlamak,
• Tasarımcıların uyguladığı problem belirleme ve şartlara göre en uygun
çözüm önerisi geliştirme süreçlerini anlamalarına yardımcı olmak,
• Sosyal becerilerin (iş birliği, iletişim becerileri, başkalarının
fikirlerine saygı gösterme, grup ortamında kendi fikrini verilerle
destekleyebilme, eleştiriyi olgunlukla karşılama vb.) gelişmesine
yardımcı olmak,
• Teknoloji ve tasarım bilgi birikiminin; toplum, ekonomi ve doğal
kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma konularındaki etkisinin
farkına varmalarına yardımcı olmak,
• Karşılaşılan problemlere geri dönüştürülebilir veya atık malzemeler
kullanarak bilimsel yöntemlerle ve teknoloji tasarım süreçleriyle çözüm
sağlanabileceğini kavratmak,
• Birey, çevre, toplum ve teknoloji arasındaki etkileşimi fark ettirmek,
• Kapasiteleri konusunda bilinç kazandırmak ve öğrencilerde farkındalık oluşturmak,
• Problem tanımlama, çözme ve uygulama becerileri geliştirmesinde yardımcı olmak,
• Görselleştirme becerisi kazandırmak,
• Özgür, özgün ve yenilikçi düşünme becerileri kazandırmak,
• Teknoloji okuryazarı bireyler yetiştirmek,
• Teknoloji ve tasarım ile ilgili kariyer bilinci kazandırmak,
• Teknoloji ve tasarım süreçlerinde iş güvenliği önlemlerinin önemini fark ettirmek,
• Doğal ve beşerî bilimlere ilişkin merak uyandırarak ve tutum geliştirerek elde edilecek bilgilerin tasarım yoluyla ürünleştirilebileceği konusunda bilinç kazandırmak,
• Farklı teknolojik alanlardaki (enerji, ulaşım, bilişim vb.) ilerlemelerin kökeni ve geleceği konusunda bilgi edindirmek,
• Bilimsel bilgi ve teknolojinin yaratıcı düşünme sistematiği ile yenilikçi (inovatif) ürünlere dönüşmesi konusunda katkı sağlamak,
• Buluş, icat, keşif, bilim, teknik, endüstri gibi kavramlar konusunda bilgi edindirmek,
• Özgün fikirlerin değeri ve fikrî hakların korunmasının teknolojik ilerlemeye katkısının bilincini kazandırmak amaçlanmıştır.
16 Eylül 2017 Cumartesi